אז איך מגשימים את החלום הזה?
לפני הכול, בודקים מי מתעסק בתחום הקמת בריכות שחייה פרטיות בארץ. אבל חשוב לזכור שיש כמה אופציות היום בתחום הקמת בריכות שחייה פרטיות. יש אפשרות לקנות בריכה ברשתות שיווק גדולות לאביזרי בית וגן, שיש להן בריכות שניתנות לניפוח, הן ענקיות ויכולות להקיף חצר גדולה של בית פרטי. מובן שיש להן מנגנון ניקוי, חיטוי וטיהור, עם רמת כלור נאותה וסינון. זו הבריכה הקלה יותר להקמה.
אין צורך לחפור בקרקע יחד עם בניית הבית. אפשר להקים בריכת שחייה גם אחרי שהבית עומד, בתנאי שתכניסו אדם מקצועי שמתמחה בבניית בריכות שחייה והוא יכול לספק לכם גם בריכה מפיברגלס או מעץ, עם סולם ומערכת סינון ועוד. אבל בריכה יותר מתקדמת היא כמובן בריכת בטון שמצריכה חפירה בקרקע והיא גם יקרה יותר. הבריכה הזו נקראת בריכה מתועשת. אין בעיה להקים אותה תוך עשרה ימי עבודה והיא תהיה בטיחותית, יפה ותחזיק מעמד לאורך שנים רבות.
בטיחות
אין לזלזל בעניין הבטיחות. זו בריכה שאינה בריכה ציבורית עם מציל. חובה לשמור על רמת כלור נכונה, לא גבוהה מדי, לא נמוכה מדי שלא תגרום לחוסר היגיינה, לחיידקים שיעברו במים ולגירוי בעיניים או בשאר הגוף. מעבר לזה, חשיבות גדולה יש לסרטי ההדבקה למניעת החלקה גם ביציאה מן הבריכה וגם בשפת הבריכה. קל מאוד להחליט ותאונות יכולות להתרחש חלילה. מערכת הסינון והמשאבות צריכות להיות בטוחות ואמינות ואת כל זה, תוכלו להשיג דרך איש מקצוע אמין.
היכן לחפש איש מקצוע?
יש חברות הקמת בריכות שחייה פרטיות שהן בעלות ניסיון רב. חשוב ביותר הוא לקבל המלצות מאנשים שהשתמשו בשירותי החברות האלה. הם יוכלו להראות לכם את הבריכה שלכם ולספר לכם על התהליך ועל הנקודות שצריך לשים לב אליהם. תוכלו להיכנס לפורומים באינטרנט ולהתעניין. ללא המלצות ומראה עיניים, אל תחתמו חוזה הקמת בריכה פרטית. חשוב מאוד להיות בטוחים כששוכרים את שירותיו של איש מקצוע בכל הנוגע לתחום הזה, כדי שהכול יעבור חלק והקיץ שלכם יהיה קריר ומהנה.

בניית בריכת שחיה – שלב אחר שלב:

 

 לפני בניית בריכה מומלץ לקבוע פגישה עם נציג מחברתנו עוד בשלבים המוקדמים של התכנון, מומלץ לתאם עם האדריכל והמהנדס
שמתכננים את הבריכה.
אדריכלים ומהנדסים אמנם יודעים לתכנן בתים אבל לא כולם מתמחים בבניית בריכות שחייה.
חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מבעל מקצוע שיש לו ניסיון בבריכות שחייה, אשר רואה את התמונה הגדולה ויודע להתאים

את הבריכה לצרכים של הלקוח.

תכנון הבריכה

 

מתן ייעוץ וליווי בשלבי התכנון הראשונים עם הקבלן, לקוח והאדריכל. יש צורך לדעת איזה ריצוף יהיה במשטח של סביב הבריכה,
לדוג': אם שמים שיש בעובי של 5 ס"מ אז צריך לתכנן את הבריכה במפלס מתאים בשביל שלא תהיה בעיית גבהים.
כמובן  חשוב מאוד לבדוק את גובה הריצוף בבית שלא תהיה בעייה של התאמה.
תכנון הפנסים התת מימיים בבריכה צריכים להיות מכיוון שטח הישיבה אל השטח הנגדי ולא להרכיב את הפנסים מול משטח הישיבה,

מהסיבה שפנסי התיאורה לא יסנוורו.

תכנון כיוון זרימת המים

בבריכות שחייה עם תעלות גלישה היקפיות מומלץ לתכנן את כניסת מפזרי המים (אינלטים) מקרקעית הבריכה
כך שכיוון זרימת המים הוא מלמטה כלפי מעלה.

בבריכות שחייה עם סקימרים מומלץ לתכנן את כיוון הזרימה לאורך הבריכה מהחלק הרדוד אל החלק העמוק.
תכנון נכון של זרימת המים בבריכת השחייה יביא תוצאות וחיסכון ניכר בעלויות תפעול. אם הדבר מתאפשר רצוי להתייחס גם לכיווני הרוח.
ככל שנפנה יותר לכלוך שצף על פני המים כך הבריכה תהיה יותר נקייה.

כיסוי בטיחותי

אם רוצים להתקין כיסוי בטיחותי לבריכת השחייה יש צורך לתכנן מראש את הבריכה שתתאים לכיסוי חשמלי.

ההנחיות לכיסוי חשמלי עם מסילות נסתרות צריך להשאיר מקום בין הטיח המיישר של הבריכה לקופינג (אבן שפה מסביב לבריכה) של לפחות 2.5 ס"מ. יש לתכנן להשארת מקום לבניית תא גלילה, מומלץ בחלק העמוק של הבריכה.
תא הגלילה לכיסוי חשמלי מצריך שטח להנחתו או לבנייתו. יש צורך בגובה של 35 ס"מ * 35 ס"מ. בצד שבו ימוקם המנוע צריך 80 ס"מ מהדופן הפנימית של הבריכה, ובצד הנגדי 40 ס"מ לפחות מהדופן הפנימית של בריכת השחייה.
הכנת חשמל לכיסוי חשמלי. בכיסוי חשמלי צריך להעביר 2 צינורות להשחלת כבלי חשמל, אחד להזנת חשמל למנוע והשני לכבל פיקוד ושליטה.
תא הגלילה צריך להיות מחומר המאפשר קיבוע מסיבי כגון בטון או ברזל. אם בונים את תא הגלילה מבלוקים יש צורך לבטן את האיזור של המנוע ובצד השני המוט המוביל.כיסוי הידראוליבכיסוי זה המידות של תא הגלילה הם 43* 43 ס"מ ומידות האורך הם בצד המנוע 60 ס"מ מהדופן הפנימית ומהצד של הציר
60 ס"מ. בכיסוי הידראולי משתמשים בצינורות עם משאבת שמן הידראולית.
צריך להעביר צינור 63 מ"מ מחדר המכונות עד תא הגלילה להעברת הצינורות ההידראוליים.התקנת המסילות לכיסוי בבריכות שחייההבריכה צריכה להיות עם שני קווים מקבילים וברמת דיוק מירבית.תכנון חדר מכונותעל מנת שתחזוקת הבריכה תהיה נוחה וקלה מומלץ לתכנן מראש את מיקום וגודל חדר מכונות. תכנון חדר המכונות ייעשה על-פי תנאי השטח, אבל הסטנדרט המינימלי לתכנון חדר המכונות יהיה מינימום 1.5 מ' * 1.5 מ' גובה 1.8 מ' לפחות וצמוד לבריכת השחייה
בחלק העמוק שלה.
יש לדאוג בתכנון לפתח כניסה בחדר מכונות טמון המאפשר הכנסת מסנן החול ע"פ הגודל שמתוכנן. למשל, אם מתכננים להככיס
מסנן חול 600 מ"מ מומלץ פתח של לפחות 80 ס"מ.בריכה עם תעלות גלישהתכנון תעלת הגלישה צריך לקחת בחשבון את סוג הריצוף מסביב לבריכה ולהשאיר מקום לסוג האריח שמכסה את
תעלת הגלישה, בשל כך מתכנן הבריכה צריך לדעת מראש איזה ריצוף יהיה במשטח שסביב הבריכה.
יציקת הבטון צריכה להתאים לגבהים של תעלות הגלישה וצריך גם להחליט איזה סוג חתך תעלת גלישה תהיה בבריכה.חפירת הבריכההחפירה היא חלק חשוב מהקמת בריכת השחייה, בחפירה קובעים את עומק הבריכה. בבריכות שחייה מבטון יש צורך לקחת
בחשבון את הכנת התשתית ע"פ תכנון של מהנדס הקונסטרוקציה, בדר"כ בבריכות שחייה מבטון עובי הבטון מינימום 20 ס"מ ועובי טיח יכול להגיע ל – 3 ס"מ. חיפוי קרמיקה 2 ס"מ וכל זה צריך לקחת בחשבון שחופרים את הבריכה.
רצוי ומומלץ לחפור 30-40 ס"מ יותר מסביב הבריכה בשביל שאפשר יהיה לעבוד ולהרכיב את הטפסנות בצורה נוחה.
יש להכין מכולות בשביל לפנות את כל החומר שמוציאים מהבריכה. במידה והחפירה מבוצעת בסוגי חומרים מתאימים, ניתן להשתמש בחלק מהחומר כדי למלא מסביב לבריכה.בניית הבריכהבניית הטפסנות בבריכה בדר"כ בונים תבנית ליציקת הבריכה בעובי החל מ 20 ס"מ, ברזל הזיוון משתמשים ב – 2 רשתות ברזל שמחוברות זו לזו בקשירה. את מפרט הברזל נותן מהנדס הקוסטרוקציה. ישנם כמה דגשים שלא תמיד שמים לב אליהם. וזאת מכיוון שמריכת שחייה אמורה להחזיק מים, חשוב ששלד הבריכה יהיה בצורה יסודית. קשירת הברזל של כל שלד הבריכה לפחות 80% קשירה.
מומלץ להשתמש במרחיקים המונעים מהברזל לבלוט החוצה מעבר ליציקה, והדבר הכי חשוב זה לבנות את הטפסנות ולצקת את הבריכה ביציקה אחת שלמה ולא בחלקים.
השתלת צנרת ואביזרים

בשלב זה שותלים לפני היציקה את הצינורות, פתחי יניקת מים, צינורות הכנה לחדרי מכונות, גופי פנסים, חיווט חשמל, סקימרים ובורות יניקה. את האביזרים והצנרת שותלים בבריכה אחרי טפסנות חיצונית ורשת ראשונה בתיאום עם הקבלן והטפסן שבונה את הבריכה. את הצנרת ואביזרים קושרים בצורה יסודית לרשת הברזל שלא יזוזו בזמן יציקת הבטון. השתלת אביזרי בריכה צריך לתכנן מראש מפני שלאחר שהבטון יתקשה יהיה קשה לשנות דברים וגם לא מומלץ לבצע חציבות בבטון. חשוב מאוד שהאביזרים לא יפגעו במהלך יציקת הבטון והבטון לא יסתום את פתחי האביזרים.

 


יציקת הבטון

 

אנחנו מגיעים בשלב יציקת הבטון על מנת לוודא ולהבטיח שלא תהיה פגיעה בצנרת ובאביזרים ושצוות הבנייה יבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר.
יש מספר דגשים שמומלץ להקפיד עליהם ביציקת הבטון בבריכת השחייה:* בבריכות שחייה משתמשים בבטון מיוחד עם תוסף משפר אטימה
* את הבריכה יוצקים ביציקה אחת שלמה
* לא מומלץ להזמין בטון טרם סיום מוחלט של הטפסנות, הברזל, השתלת האביזרים ובדיקת מהנדס קונסטרוקציה
* יש צורך לבצע הרעדה של הבטון ע"י ויברטור לבטון בצורה יסודית
* כדאי מאוד להתחיל לצקת את הקירות ובסוף לצקת את הריצפה
* הבטון הראשון שיוצקים את הקירות צריך להיות סמיך יותר שלא ישפך בקלות לריצפה
* ככל שנשקיע יותר זמן ליישור הבטון בריצפה, כך נחסוך בעובי הטיח בבריכה


פירוק הקרשים והטפסנות

 

פירוק הטפסנות נעשה בדר"כ יום למחרת יציקת הבטון, אבל כדאי לחכות כמה ימים ולא למהר לפרק את הקרשים. פתיחה של הברזל שקושר את הקרשים בצורה לא נכונה בזמן שהבטון טרי ולא הגיע להתקשות הסופית עלולה לגרום למעבר מים ולדליפות מהבריכה.
צריך לעשות השקייה של הבטון במים בשביל לתת לבטון להתקשות בצורה טובה, אבל לא להרטיב את הבטון מוקדם מדי ואז לגרום נזק לבטון.

 הרכבת הקרמיקה – גמר הבריכה!

 

לצורך הרכבת קרמיקה בבריכת שחייה מבצעים את המפרט המיועד לבריכות שחייה וכמובן גם משתמשים בחומרים מתאימים לבריכות שחייה.
שלב ראשון –  אחרי שהבטון של הבריכה התקשה מספיק מבצעים ניקוי ושטיפה של הבטון משאריות לכלוך ושומן שנדבקו מהקרשים. במידה ויש ברזלים ובליטות של בטון, חותכים את הברזלים שבולטים החוצה ומורחים בחומר למניעת קורוזיה ולהגנה על ברזל הזיווד.
שלב שני –  מורחים על חומר מקשר, פריימר המהווה שכבת קישור בין הבטון לבין הטיח של הבריכה.
שלב שלישי –  מורחים על הקירות של בריכת השחייה טיח מיוחד לבריכות השחייה ומיישרים את הקירות בעזרת הטיח.
שלב רביעי –  אחרי שהטיח התקשה והתחזק מורחים על הקירות חומר אטימה בשלוש שכבות.
שלב חמישי –  הדבקת אריחי קרמיקה עם דבק קרמיקה המתאים לבריכות שחייה.
שלב שישי –  ביצוע חריצה, ניקוי ורובה.

הרכבת חדר מכונות

 

בשלב זה מרכיבים את חדר המכונות, חיבורי צנרת, מסנן, משאבה וחשמל. חיבור חדר המכונות ומערכות הבריכה דורש ניסיון וידע מעמיק, אבל מה שחשוב זה הרכבה בצורה מסודרת המאפשרת טיפול ושירות לכל רכיב בחדר המכונות. לדגומה, משאבת הסחרור צריכה להיות קלה לפירוק במקרה שיש צורך לתקנה וגם מסנן החול בבריכה מחובר עם אביזרי ניתוק המאפשרים פירוק והרכבה.
הצנרת שמשתמשים בה בבריכות שחייה בדר"כ היא PVC קשיח בהדבקות. חשוב לבצע הדבקה בצורה יסודית כי אח"כ לא ניתן לפרק את ההדבקה. בשביל לקבע את הצינורות משתמשים בשלוט (חבקים) שמחברים בעזרת ברגים לקירות.
לצורך שליטה על כל קו מים שבא וחוזר מהבריכה שמים מגוף כדורי עם רקורד כפול המאפשר שליטה על כל קו בבריכה

מערכת החשמל בבריכה 

מערכת החשמל בבריכות שחייה היא אחד הדברים שצריך להקפיד עליהם ולא להתפשר, מכיוון ששילוב של חשמל עם מים זה יכול ליצור בעיה ולכן חשוב שמערכת החשמל בבריכה תיעשה ע"י בעל מקצוע, חשמלאי מוסמך, שיש לו רישיון בתוקף.
החשמלאי צריך בקיא בבריכות שחייה ולהבין את המערכת בצורה מקצועית ורצינית.

מילוי הבריכה (השלב הסופי)

 

סוף כל סוף יש לנו בריכה מוכנה שנשאר רק למלא אותה במים ולהפעיל את המערכות בבריכה. חשוב לציין, שאסור לוותר על הדרכה ראשונית  לשימוש נכון בבריכה בשביל ליהנות מבריכה נקייה וצלולה ועל שמירה על הציוד לאורך שנים רבות!

בריכה עם תעלת גלישה בראשון לציון
בריכה עם תעלת גלישה בראשון לציון
בריכת שחייה מבטון במושב נחושה
בריכת שחייה מבטון במושב נחושה
בריכת בטון בבית פרטי לאירועים
בריכת בטון בבית פרטי לאירועים
בריכת בטון אלקנה
בריכת בטון אלקנה
בריכת בטון במושב נהורה
בריכת בטון במושב נהורה
בריכת בטון בחשמונאים
בריכת בטון בחשמונאים
בריכת בטון בציפוי פי.וי.סי בנס ציונה
בריכת בטון בציפוי פי.וי.סי בנס ציונה
בריכה עם PVC
בריכה עם PVC
בריכה בתוך הבית
בריכה בתוך הבית
בריכת בטון באלקנה
בריכת בטון באלקנה
בריכת שחיה בפתח תקווה
בריכת שחיה בפתח תקווה
בריכת שחייה מבטון
בריכת שחייה מבטון
סקיצת בריכה
סקיצת בריכה
בריכה עם תיאורת לדים מתחלפת

בריכה פרטית לאירועים
בריכה פרטית לאירועים