משאבות חום לחימום בריכות שחייה הן בעלות נצילות אנרגטית גבוהה במיוחד בהשוואה
לחימום בריכת שחייה באמצעות סולר, חשמל או מזוט. חיסכון באנרגיה נצילות אנרגטית גבוהה ומערכת ידידותית לסביבה

משאבת חום לבריכה

משאבות חום לבריכות שחייה מהוות היום את התחליף הטוב ביותר לחימום בריכת השחייה. למשאבת החום יש יתרונות משמעותיים על פני אפשרויות חימום אחרות והן מתבטאות בחיסכון בחשמל ובתחזוקה ובהחזר השקעה מהיר. הנצילות האנרגטית מגיעה ל-5 COP ובכך מעמידה את משאבת החום בחזית המערכות שלהן נצילות אנרגטית גבוהה במיוחד.
מהו COP- יעילות משאבת החום נמדדת באמצעות יכולת הנצילות האנרגטית של המכשיר. להבנה טובה ופשוטה של נצילות אנרגטית הדוגמא הבאה תבהיר את היתרון המשמעותי של משאבת החום: לכל קילוואט אחד צריכת חשמל שצורכת משאבת החום מרשת החשמל, מייצרת משאבת החום חמישה קילוואט אנרגיה מהסביבה החיצונית!!!
עקרון פעולתה זהה לפעולת המזגן הביתי. משאבת החום מוציאה את האוויר הקר מבריכת השחייה ומחליפה אותו בחום שהיא אוספת מהסביבה החיצונית.

משאבות חום לבריכה להבדיל ממשאבות חום להסקה מרכזית שעובדות במעגל פתוח של בריכת השחייה, היא עובדת ישירות על מי הבריכה.

משאבת חום מחוברת על קו המים של המים היוצאים ממסנן הבריכה וחוזרים למפזרי המים שחוזרים לבריכה.

ללא סחרור המים משאבת חום לא תעבוד ולא תחמם את המים. בבריכת שחייה משתמשים בכימיקלים, כלור ומלח מפני שיש צורך להשתמש במחליף חום שעשוי טיטניום. (טיטניום זהו חומר שעמיד בכלור ובכימיקלים).

משאבת חום שהמחליף חום שלהם לא עשוי מטיטניום לא יאריכו שנים. קיימים בשוק יצרנים רבים של משאבות חום שמצהירים על רמת יעילות גבוהה יותר, צריך להתייחס לנתונים אלה בערבון מוגבל מכיוון  שיעילות היחידה cop  משתנה לפי טמפרטורת הסביבה. ככל שטמפ' הסביבה קרה יותר כך יעלות החימום תהיה נמוכה יותר.

אם יצרן מבטיח cop גבוה מאוד, צריך לבדוק באיזה טמפ' ערך cop  נמדד.

הבדלים בין יצרנים שונים בערכי cop הם לרוב זניחים וההפרשים לא גדולים.

מה שחובה לדעת כשקונים משאבת חום הם מספר דברים:

 1. אמינות היצרן
2. באיזה סוג מדחס משתמשים
3. מה רמת הרעש של היחידה
4. אם יש ליחידה הגנות, ואילו הגנות?

רוב התקלות במשאבות חום נגרמות בשל טעויות בהתקנה ולא בגלל היחידה עצמה. התקנה לא נכונה של משאבת חום עלולה לפגוע ביעילותה ובמצבים מסויימים תגרום לה נזק.

לדוגמא: אסור להתקין משאבת חום בחדר מכונות. המשאבה חייבת להמצא באוויר הפתוח כדי לאפשר לה לפלוט לאוויר בחופשיות את הקור הנפלט מהיחידה.

 משאבת חום, זהו מוצר שהוכיח את עצמו ומחזיר את ההשקעה מהר מאוד ומאפשר חוויית שחייה גם בעונות המעבר בבריכות פרטיות. משאבת החום מתאימה לבריכות ציבוריות כתחליף לחמום ע"י סולר או גז, אך חשוב לקנות יחידה מתאימה לבריכה לפי תנאי אקלים באיזור גיאוגרפי בו אתה גר ולהתייעץ עם בעל מקצוע שמבין בנושא משאבות החום בשביל לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור ההשקעה וליהנות מחימום בריכה לשנים רבות.

לייעוץ ושאלות נוספות ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר או דרך פורום האתר.