כמה בריכות פרטיות יש בישראל?

על פי סקרים שונים, ההנחה היא שיש כיום כ 15,000 בריכות פרטיות ובנוסף, ההערכה הנוספת היא שהמספר גדל בכמה אחוזים מדי שנה. ללא קשר, יש ירידה מסוימת בעלות בניית הבריכה. למעשה, כל מי שיש לו היום חצר פרטית משל עצמו, יכול לבנות בה בריכה. מובן שיש אנשים שקונים בריכות להתקנה בחצר ולא עושים בנייה מקצועית עם חפירה לתוך האדמה וכו'. הסקרים הנ"ל מתייחסים לבריכה בנויה.

שאלות שיש לשאול לפני שעומדים לבנות בריכה בחצר

בניית בריכה פרטית מחייבת בדיקות קודם. הקלה להתקנה היא הברכה העשויה פלסטיק, פיברגלאס או אולי עץ. אלה בריכות שנראות גם כמו ג'קוזי. הן לא מחייבות שום הכנה או חפירה לעומק. הסוג האחר הוא כזו שיש לחפור עבורה את הקרקע והשלד שלה מיוצר בנפרד. פעם. היה אפשר לבנות בריכה רק תוך כדי תהליך בניית הבית עצמו. היום זה כבר לא משנה. אפשר לבנות תמיד, כל זמן שיש מקום, חצר, גינה.

איך בונים בריכה בחצר וכמה זמן זה לוקח?

בניית בריכה פרטית בחצר נקראת בריכה מתועשת. והיא נבנית כשהיא לא חלק מתהליך הבנייה של הבית. היא נראית כמו כל בריכה אבל מוקמת תוך עשרה ימים. בוחרים את הגודל והצורה שלה והיא עולה חצי מבנייה של בטון יצוק בקרקע. לבריכה בבית תמיד יש סמל מעמד. בעבר, זה אפיין סוג של סמל לעשירים והתאים לווילות פרטיות אבל היום גם בני מעמד ביניים יכולים להתהדר בהן בזכות האופציה לבריכה מתועשת.

בניית בריכה פרטית – סוגי בריכות

בריכה ניידת – אותה אחת מפלסטיק שאפשר לקנות ברשתות שיווק ומתאימה לפעוטות ולילדים. צריך להתאים אותה לגודל הגינה ולראות שרכשתם אחת שעומדת בתו תקן ישראלי.

בריכה עילית –  עשויה עץ טבעי או פיברגלאס. מוצבת על פני הקרקע עם סולם ומסנן, ומתאימה להתקררות בקיץ. לא צריך עבורה היתרים מיוחדים של בנייה.

בריכה מתועשת –  שלד בריכה מפלדה וציפוי יריעת ויניל אטימה. עולה חצי מבריכת בטון ומורכבת תוך 10 ימים בשטח קיים.

איפה מתעניינים?

אצל המומחים, דרך חברים, דרך האינטרנט. בודקים מחירים, מבקשים המלצות, הולכים לראות בתים שבהם הותקנו בריכות פרטיות כאלה ושומעים מיד ראשונה איך מרגישים ועד כמה השירות היה נכון ובטיחותי, וגם מתאים מבחינת המחיר. הכיף כבר כלול בפנים.

המלצות בסיסיות לבניית בריכה פרטית

1. רוחב משטח נגד החלקה 1.5 מ' סביב הבריכה, אפשר בבריכה שצמודה לקיר לעשות משטח רק מצד אחד (רוחב X אורך). כל איזור שסמוך לבריכה צריך להיות משטח נגד החלקה.

2. גובה מעקה תקני + מרחק מינימלי מקו הבריכה הפנימי – המעקה בבריכה צריך להיות אותו דבר כמו מעקה מדרגות רגיל. מרחק מהקיר המאפשר אחיזה וגובה המאפשר אחיזה ביד לפי נוחיות המשתמש.

3. מדרגה בבריכה זהה למדרגה רגילה שיש בבית, גובה מומלץ בין 18-22 ס"מ.

4. עובי קירות בבריכה סטנדרטית לא פחות מ – 20 ס"מ, יציקה עם רשת ברזל כפולה, מינימום ברזל 8 מ"מ.

5. תא מכונות מקום וגודל – חדר המכונות של הבריכה:

א. מומלץ שיהיה בצד העמוק של הבריכה

ב. גודל חדר המכונות מומלץ 2 מ' X 1.5 מ', גובה – 1.80 מ' לפחות.

ג. ריצפת חדר המכונות בשיפוע קל

ד. שקע ניקוז בריצפה או למשאבה טבולה או לניקוז בגרביטציה במידה ויש אפשרות.

ה. יש אפשרות לעשות חדר מדרגות עילי, גם מעל פני המים

ו. פתח כניסה לחדר מכונות 1 מ' X 1 מ'

ז. סולם מומלץ מפלדת נירוסטה

6. סוג חשמל תשתית הזנה – הזנה לחדר המכונות לתלת פאזי 3 פעמים 4 קבדרט.

א. חשמל לפנסים – פנסים 12 וולט דורשים חוטים עבים של 4 קבדרד מינימום במידה ומדובר בפנסים רגילים. במידה ומורכים פנסי לד אין צורך בחוטים עבים, מספיק חוט של 1.5 קבדרט.

7. צנרת מים תקנית ואינסטלציה

א. צנרת מ PVC קשיח עוברת בקירות ובריצפה

ב. קו פיזור מים חזרה לבריכה

ג. שני קווים לסקימרים

ד. קו אחד לבור יניקה

8. מומלץ לגדר את הבריכה או לחילופין להרכיב כיסוי חשמלי למניעת טביעה ונפילת אנשים למים.

9. ריצוף רצפת הבריכה – בריכה פנינית עד גובה 1.6 מ' מומלץ ריצוף אנטי סליפ (נגד החלקה).

10. פני המים – גובה פני המים בבריכת סקימרים – 5 ס"מ משפת הבריכה, גובה המים אמצע סקימר.